luni, 7 ianuarie 2019

„Coli de scris” - Valentin Busuioc - Editura Junimea -2018

Valentin Busuioc ne invită în intimitatea poetului, coala de hârtie și imperiul său fără granițe. Locul unde se toarnă fundația poeziei pentru a fi lăsată... Testament.
Mulțumesc pentru volum!
Coli de scris  - din poezie, despre poezie, dincolo de poezie.























din volum:


Ritual
aleg cu grijă colile de scris
încep cu una gălbuie
pe care stiloul scrie mai greu
zgâriind în căutarea cuvintelor

nu mă uit la mâini
în cărți
nici în creier

doar aștept în tăcere
ca laptele să dea în foc
și să  lumineze biblioteca

     
Poem
astăzi ești de zăpadă
nu vreau să știu ce vei fi mâine sau mereu
deși gândul meu e obraznic și îndrăznește să creadă
că mâine sau mereu vei fi o zăpadă murdară

ieri ai fost un lift transparent
m-ai purtat pe brațe
precum mă poartă uneori nevăzutele cuvinte
peste orașul adormit

acum ești o femeie blondă din budapesta
în lumina lunii
stai pe malul dunării
îți lași trupul să o ia la vale
iar sufletul îl înalți într-o pungă goală de plastic
ce se lasă purtată de vânt

spre dimineață
o să mi te așezi în palmă
cu gheara ta de șoim
o să-mi trasezi o nouă linie a vieții
pe care o s-o umplu
plângând

însă astăzi ești de zăpadă
iar eu sunt așa fericit
mereu cu gândul la tine
coală de scris
suflet al meu
neîmplinit


Pescuitul la copcă

ninge
sunt un pește învelit în ziar

ziarul e vechi
literele abia se mai zăresc

cu fiecare ochi văd un singur cuvânt
totuși
nu-i mare lucru de înțeles
unul e viața
iar celălalt opusul

între ele este o gaură

prin ea se vede cerul

la fel cum printr-o copcă
se vede întotdeauna
o scăpare

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu