joi, 3 martie 2016

LAKONIKA- Dumitru Pană


                                                            
Coincidentia propositorum

apa care dă viață apa care dă moarte
apa care usucă.

marii învinși
micii învingători.

marile minuni cu o singură față
micile minuni cu o mie de fețe.

ce cântă corul plânge cel singur
ce cântă cel singur plânge corul.

când plânsul spune aproape totul și râsul aproape nimic
când râsul spune aproape totul și plânsul aproape  nimic.

și-a apărat minciuna cu multe adăvăruri
și adevărul cu și mai multe minciuni.

am iubit femeile cu carnea ușoară
dar am iubit femile cu carnea grea.

te îmbraci ca un trup muritor
te dezbraci ca un trup nemuritor.

fericirea e să mă satur de tine
fericirea e să nu mă satur de tine.

deznădejdea mă încearcă în fiece zi
cu o mică nădejde.

scriu ca și cum aș uita
scriu ca și cum mi-aș sduce aminte.

mai bătrân cu fiecare carte
mai tânăr cu fiecare vers.



Volumul de poezii Lakonika al poetului Dumitru Pană, la editura Conta în 2015.
Citești și „ora devine vers”
Mulțumesc Dumitru Pană!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu