sâmbătă, 26 octombrie 2013

CALENDARUL - din volumul „Merg mai departe” TEO CABEL


Răsfoiesc calendarul.
În loc de date, coloane:
Iubire, destin, domino.

Iubirea,
Lava ei mă arde de mic.
Până am descoperit să-i reglez tirajul,
Focul mi-a mistuit zilele
Una câte una.
Mori şi înviezi copilăria,
Mori şi înviezi adolescenţa,
Mori şi înviezi tinereţea,

Curg aniversările.
Iubirea, clepsidră,
Eu, nisipul.
Iubirea, gardul viu al Edenului,
Cine vrea să-l dărâme,
Să facă lumea pârloagă?
M-a trecut un fior pe şira spinării
Ca trădarea Iudei.
Iubirea, un destin.

Răsfoind calendarul,
Am simţit
Sfărâmându-se o frunză între degete.
E ziua... de naştere.

3 comentarii :

  1. frumos! La multi ani! ganduri bune de la Iasi :)

    RăspundețiȘtergere
  2. În fiecare toamnă curge prin noi seva frunzelor care uneori ne împovărează cu ani...dar cel mai mult ne doare că nu revenim o dată cu ele împrimăvărați...ce îți doresc azi de ziua ta?! ce îmi doresc și mie: pace! Și ani mulți, mulți frumoși și senini alături de oameni dragi!
    S.M.C

    RăspundețiȘtergere
  3. Aşa este: cu frunzele astea căzute de prin calendare, ai dreptate, poete drag! De ziua ta ţi-ai făcut cadou aceste amintiri: "Frunzele se aştern straturi straturi/ca amintirile/ răscolite de vânt". Multe inspiraţii şi de acum înainte!

    RăspundețiȘtergere