luni, 12 august 2013

IN MEMORIAM FLORIN MUSCALU



 În „Calendarul cultural” al publicistului buzoian Viorel Frâncu, din cartea Univers spiritual buzoian  la data zilei de 13august am găsit date despre poetul Florin Muscalu (n.13 aug 1943 Lipnic Ocnița,jud. Hotin, Basarabia -d.27 sept.2001)
A locuit în Râmnicu Sărat. A urmat cursurile Liceului „Alexandru Vlahuță” și ale Facultății de Filologie din Constanța. Membru USR.
În Jurnalul de Vrancea este publicat la una din comemorări „a scris zece cărţi de poezie şi dicţionarul scriitorilor şi publiciştilor vrînceni de la origini şi pînă în 2000. A fost liderul Cenaclului Uniunii Scriitorilor din Focşani din 1979 şi pînă în 1989, a fost redactorul şef adjunct al revistei “V” din Focşani, fiind totodată primul director al postului de televiziune “Diplomatic” Focşani. Florin Muscalu a fost distins cu Premiul Asociaţiei Scriitorilor din Iaşi pentru volumul „Arta ceaiului”     (http://www.ziaruldevrancea.ro/educatie/69323-in-memoriam-%E2%80%93-florin-muscalu.html)

Mi-am adus aminte că l-am cunoscut în anii de liceu. A venit în vizită  împreună cu poetul Traian Iancu. S-a discutat despre creația literară. La sfârșit am cerut un autograf pe caietul meu de versuri. Mi-au dat amândoi. Cel al domnului Traian Iancu s-a pierdut, foaia respectivă, dar pe al poetului Florin Muscalu l-am regăsit cu mare plăcere după câțiva ani. Nu a mai trecut data, colegul său i-a zis ceva, a zâmbit, mi-a înmânat caietul și a spus „vin imediat” A rămas doar începutul 19...

Dumnezeu să-l odihnească în pace!



CURCUBEUL
..................................................

Matelot pe marea orizontului de seară
Spărgea spumante iluzii
În coca perisabilei tăceri.
Bulgării de clipe reci îl loveau
În faţă. El, arestat în cala
Trecutei primăveri.
 
Coloane de clipe
Împietrite-n zare-i atacă privirea,
Mineral fior.
Printre picături de ploaie,
Înfloreau în aer flori de dor,
Pleoapa se închide.
O foaie-ntoarsă peste epitaf.
Sub fruntea adâncă,
Un fulger aprinde hârtia
Rugăciunii stinse din gândul zaraf.

(Din volumul Merg mai departe.)
     * SICIT- erau inițialele mele combinate la acea vreme.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu