miercuri, 25 decembrie 2013

Poezii cu iarnă și sărbători -Ștefan Teodor Cabel



ȘAPTE ZILE PÂNĂ LA CRĂCIUN

Iarnă. Decembrie-și mai înșiră
Șapte zile până la Crăciun.
Lemnele trosnesc în sobă
Cu toate stelele, care au căzut peste copaci
Înainte de a fi tăiați, cu toate gerurile,
Se aude un foșnet, comemorarea frunzelor.
Amintiri, trosnesc în inima mea,
Jucăușe ca un foc dogorind din ieri
(Cândva cineva își va aduce aminte de mine,
Și-mi vor comemora numărul de ani în care inima
Număra avidă, nesățioasă și beată de minuni
Zilele pânâ n-au mai încăput în ea).

Nu poate fi vorba de azi... niciodată amintirile
Nu sunt de azi
Ieri zâmbea tata, eram copii,
Ieri am devenit eu tată, azi

Deja a trecut, e noapte.
Mâine e ca o linie schițată în întuneric...
Contururi în zori,(…)
Dar numai contururi, până se luminează.

Trosnesc lemnele,
Viitorul mă pândește...
(…) n-a rămas totuși, ceva în cutia Pandorei?



NOAPTEA CEA MAI LUNGĂ


Roata aceasta de car,
Se urnește greu, împiedicată în
Privirea ochilor mei:
Primul pom de Crăciun,
Abc-ul misterului de a exista(…)
Într-o seară, Orion a coborât(…)
(…)mi-a zis - nu mă atinge, este o iluzie!
Nimeni nu este în viață ce vrea …ce este;
Betelgaeus, ca un sânge vărsat pe paie
Într-o iesle.


Teo Cabel - volum Tablouri fără semnătură  - 2010

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu