sâmbătă, 7 septembrie 2013

PRIMA ŞEDINŢĂ A CENACLULUI „ANTE PORTAS”




Membrii cenaclului „ANTE PORTAS” și-au ars emoțiile la prima sedință care a avut loc vineri, 6 septembrie 2013, la Casa de Cultură a Sindicatelor Buzău. Invitați, scriitorii Tudor Cicu, Dumitru Dănăilă, Cornel Diaconu, doamna prof. Valeria Blidaru. Ca un warm up, Tudor Cicu a prezentat cartea sa „11 Poeți, 11 poeme”, lansând o provocare: Care dintre membrii cenaclului va face următoarea antologie despre poezia buzoiană? Mănușa de catifea a fost aruncată ca o încuraja
Lector de serviciu a fost tânărul Andrei Bolache. A citit poezie. Sensibil, cu un bagaj de lectură normal pentru un student, dar ca un pârâu tumultos. Versurile sale își caută liniștea decantării: „simțurile amețite/aduc irealul/la o valoare logică, de gheață” (Trădare); „grijile au vopsit părul în alb.../dar durerea rămâne... luând formă în oglinda pustie din față...”(Durerea)
„Abordând versul liber, poezia ar trebui să fie mai bogată în figuri de stil” (Laura Cozma); „Începutul literar al lui Andrei coincide cu cel al cenaclului. I-aș sugera lui Andrei poeziile mai scurte. Inerentele conjuncții, prezente la orice începător, se vor elimina singure  odată cu dezvoltarea experienței. Succes!” (Teo Cabel); „Andrei are un univers interior bogat. Se vede însă acea diferență dintre ceea ce gândește și ceea ce scrie, bineînțeles, experiența vorbește. Trebuie acel declic.Textul ar trebui condensat. Mi-a plăcut poezia Durerea” (Laurențiu Belizan); „Sunt în asentiment cu cei care au atras atenția asupra condensării. acest tânăr a fost prins la furat de vise dar poartă povara visurilor mele...” (Alexandru Bolache), „Când frecventam și eu cenaclul, în liceu, eram îndrumaţi astfel: Nu spuneți luna este ca o mămăligă, ci luna este  mămăligă. Felicitări Andrei și succes! (Cornel Diaconu); „Mi-au plăcut poeziile Trădare și Promisiuni. Punerea în oglindă a eu-lui este foarte interesantă.” (Petru Dinu, nou venit, elev, clasa a VIII-a); „Mi-au plăcut versurile lui Andrei. Am găsit multe asemănări cu gândurile mele. Mi-a plăcut poezia Durere” (Dana Bițeanu); „Am observat o tendință, a multor tineri, de alergare de-a lungul textului. Poezia nu este o lălăială, este o spovedanie interioară. Nu aș vorbi neapărat de metafore, ci de cuvinte care să șocheze, să declanşeze arderea lirică” (Tudor Cicu); „Eu, dacă aș fi primit versurile acestea la o revistă, le-aş fi publicat. Sunt versuri de ținut minte în aceste poezii. Când lucram la ziar, domnul Nicolae Nicolae îmi tăia din articol pe ici pe colo. Eu îl întrebam care-i motivul și răspunsul era: „Ce se taie nu se fluieră.” Este prezentă lângă noi și doamna Blidaru Valeria. Profesoara de matematică a trecut virgula dintre cifre între cuvinte. Este autoarea monografiei comunei Padina” (Marin Ifrim); „Am emoții în acest cenaclu cum nu am mai avut de mult. Referindu-mă la poezia tânărului care a citit,  sigur o să urmeze o cale de conturare a ideii poetice. În cenaclu trebuie să se mențină un nivel ridicat al dezbaterilor” (Dumitru Dănăilă); „Sunt impresionată de atmosfera de la cenaclu. Dacă timpul mai are răbdare cu mine, o să mai vin cu mare plăcere” (Valeria Blidaru, profesoară)
Tudor Cicu a făcut o scurtă evocare a poetului Gheorghe Ene, citind o poezie din volumul său, amintit mai sus.
La sfârșitul sesiunii, Dumitru Dănăilă a dăruit câte un exemplar din cartea sa „Întoarcerea”  membrilor cenaclului. De asemenea, Marin Ifrim a dăruit ultima sa carte „Scrisori din Anglia”. A participat ca invitat și poate ca viitor membru Costel Suditu.
La următoarea sesiune, pe 21 septembrie,  la ora 11, Laura Cozma va citi poezie.

Teo Cabel


 poze Teo Cabel






(am uitat să mă pozez și pe mine :)  )

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu