marți, 6 august 2013

Schimbarea la față




Zorile mi-au bătut în ochi
ca o daltă de sculptor,
așchiile nopții săreau cu toate coșmarurile,
jos ajungeau pietre.
Aerul  rece îmi umfla, foale, plămânii.
Pe cer păsările forfecau nori altostratus
Franjurile  norilor în cădere prindeau aripi
și zburau...
Aripile păsărilor, valuri nervoase.

Soarele răsărea,
Unul din cei doi galbeni din punguță...
Mi-am umplut ochii
și plămânii cu zare
și am plecat pe jos
să caut al doilea galben.

Ziua de vară
își împletea cosițele de lucernă cosită
Cineva începu să strige:
Desfrânata, desfrânata, loviți-o cu pietre!
Am vrut sa ridic o piatră din instinct,
coșmarurile transformate în rocă
m-au fript, ardeau ca flăcările comorilor ascunse
În intersecție
am găsit al doilea ban,
Îl aveam dintotdeauna, flăcările
pietrelor mi-l ascundeau 
nu aveam curaj să-l scot din văpăi.
Am continuat să merg pe jos
cu  zarea în ochi...
Nu mai auzeam
ce strigau  căpcăunii
evadați de pe  pânza nepictată.


Ziua intra în oraș,
bătea un clopot,
cerul se schimba la față.

Teo Cabel



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu