vineri, 20 aprilie 2018

Cornelius Drăgan- Mușcătura fluturelui japonez- Junimea - Debut 2016




Volumul de debut al vasluianului Cornelius Drăgan, „Mușcătura fluturelui japonez” într-adevăr, este o mușcătură estetică inedită în arealul poetic, depresiv de multe ori, din cauza gratiilor vieții, poate exagerat doar pentru a crea sau a continua un trend. 
Poezia caută și indică o altă trasă în raportul om-literatură. Omul regăsește bucăți din sine într-o oglindă pe care cotidianul o acoperea ca o perdea, pe care poetul a dat-o la o parte, atât cât trebuie, dar găsește și prospețimea  nuanțelor ca factor de identitate a autorului.


























din volum:

subterfugiu însăși
chipul de pasăre
tu ești fata din centrul
A.D.N.-ului meu
mă orbești
rana adâncă
indică dragoste
te voi pierde
pasăre, tu
ești menită să zbori
nu pot decât
să uit că exist.

( I. Acoustic)

viața-i grea
berea curge la Phoenix -
prilej de vorbă
numai unu-i Costică
Șchiopu' cu durere-n
suflet și miros
de garsonieră
proaspăt vopsită
eu stau pe gard
privesc nestingherit
frânturi din oraș
(II. Acustic)

[ noi]* când ne întâlnim
nu ne salutăm deloc
suntem ca două umbre
care-și împart egal ținutul
când plouă eu mă culc
pe partea de Nord
tu cast îmi pregătești
așternutul apoi
dezbrac restul de
trup de la tine
                                        * a se citi în DO grav

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu